سفر به دره توبيرون در دزفول

بليط هواپيما . بليط هواپيما ارزان , گردشگري,بليط هواپيمايي چارتر.خريد بليط هواپيما

سفر به دره توبيرون در دزفول

۷۲ بازديد

در حالت كلي بايد بگوييم اين منطقه گردشگري در ۲۰ كيلومتري شرقِ دزفول قرار گرفته است و به دليل فضاي خنك و مطبوعي كه دارد به دره توبيرون مشهور شده است.

نام گذاري دره  توبيرون

 شايد برايتان سوال پيش بيايد كه علت نام گذاري اين دره چه مي توند باشد! اين دره تركيبي از دو كلمه “تو” و “بيرون” است كه واژه تو در گويش محلي هاي جنوبي به معناي «تب» است و واژه بيرون به معناي «بريدن و از بين بردن» تعبير مي شود. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه توبيرون مكاني است كه در آن تب از شما بريده مي شود و گرما را از بدنتان بيرون مي كنيد. 

موقعيت دره توبيرون

اين دره داراي ديواره هايي صخره اي مملو از آب چكان ها و گياهان وحشي است كه با تلاش فراوان سر از دل سنگ هاي سخت در آورده اند و گاهاً ارتفاعشان به ۱۰۰ متر هم مي رسد. مطابق با آنچه كه كارشناسان گفته اند به نظر مي رسد كه جنس مواد تشكيل دهنده بخش هاي مختلف دره، ماسه سنگ ها يا همان كنگلومراهايي باشد كه بر اثر فرسايش آبي در مدت طولاني تشكيل مي شوند.
 
بهترين زمان سفر به دره توبيرون
 
با توجه به معناي اين اسم اين دره جذاب و ديدني در شهرستان دزفول بهترين زمان براي سفر به آن بين فصل هاي بهار و تابستان مي تواند باشد چرا كه به دليل اختلاف دماي ۱۵ درجه اي كه با ديگر نقاط شهر دارد براي رهايي از گرماي طاقت فرساي تابستان بهترين گزينه است.
 
توصيه هايي به هنگام بازديد دره توبيرون
 
حتما توجه داشته باشيد كه هنگام بازديد از اين منطقه بكر و ديدني زباله اي از خود به جا نگذاريد و زباله هايي كه در مسير خود مي بينيد را نيز جمع آوري كنيد چون طبيعت، هديه خدا به ماست و همه ما در قبالش مسئول هستيم.

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.