آرشیو دی ماه 1398

بليط هواپيما . بليط هواپيما ارزان , گردشگري,بليط هواپيمايي چارتر.خريد بليط هواپيما

راهنماي گام به گام سفر با هواپيما

۸۴ بازديد

سفر با هواپيما براي اولين بار كمي دلهره آور و استرس زا است. مثلاً از كجا بليط هواپيما بخريم؟ وقتي به فرودگاه مي رويم چه كارهايي بايد انجام دهيم؟ آيا نياز به شناسايي شدن داريم؟ و سوالاتي از اين قبيل كه ممكن است ذهن هر يك از ما را كه براي دفعه ي اول قصد داريم با هواپيما سفر كنيم مشغول سازد. اگرچه گزينه ها و سوالات بي انتها به نظر مي رسند اما با مطالعه ي اين راهنماي گام به گام سفر با هواپيما شما مي توانيد با موفقيت سفر هوايي را به انجام برسانيد. براي اينكه اولين پرواز خود را با استرس كم تري سپري كنيد، بهتر است از قبل بدانيد كه چه كارهايي بايد انجام دهيد و اينكه در فرودگاه با چه چيزي مواجه خواهيد شد. در ادامه با سفرمي همراه باشيد

 

 گام اول در سفر با هواپيما
خريد بليط هواپيما گام اول براي سفر با هواپيما است. امروزه آسان ترين راه براي خريد بليط هواپيما به صورت آنلاين از طريق سايت مي باشد. شما ميتوانيد وارد سايت هاي آنلاين بشويد يكي از پروازها را انتخاب كنيد و با توجه به دستورالعمل هاي خريد، بليط هواپيما را خريداري كنيد. پس از خريد بليط هواپيما سايت سفرمي تاييديه و شماره ي بليط الكترونيكي را به ايميلتان ارسال مي كند. شماره رفرنس را بايد حتماً همراه داشته باشيد.


    گام دوم سفر با هواپيما
اگر به يكي از شهرهاي داخلي سفر مي كنيد مدارك شناسايي را همراه داشته باشيد. اگر قصد داريد به خارج از كشور سفر كنيد بايد پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماه از زمان پرواز داشته باشيد.


    گام سوم سفر با هواپيما
اطمينان حاصل كنيد كه مقدار بار همراه شما مطابق با شرايط ايرلاين باشد. اغلب ايرلاين ها به مسافران اجازه مي دهند كه يك كيف دستي به همراه وسايل شخصي از قبيل لپ تاپ و يا كيف پولشان را با خود به داخل كابين هواپيما ببرند. ميزان بار مجاز هواپيما با توجه به ايرلايني كه با آن سفر مي كنيد متفاوت است. اطلاعات بار مجاز همراه مسافر بر روي بليط هواپيما و سايت ايرلاين موجود است. حتما به حداكثر وزن بار توجه كنيد. اگر وزن بار بيش از مقدار مجار ايرلاين باشد مجبور به پرداخت هزينه ي اضافه بار مي شويد.


    گام چهارم سفر با هواپيما
وسايل كيف دستي را با دقت انتخاب كنيد. در كيفي كه داخل كابين هواپيما مي بريد مي توانيد تا ۱۰۰ ميل مايعات همراه داشته باشيد؛ به شرط اينكه در يك ظرف شفاف و قابل مشاهده قرار داشته باشد. بر اساس اداره ي امنيت حمل و نقل، “قرار دادن بطري هاي مايعات در يك كيف و رد كردن آن ها از زير دستگاه اشعه ي ايكس به صورت جداگانه به شرطي كه اطمينان حاصل شود امنيت را در خطر نمي اندازد مشكلي ندارد. “هر گونه ژل و مايعات كه بر خلاف اين سياست باشد توسط ماموران امنيت فرودگاه از مسافر گرفته مي شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر وسايل مجاز و غير مجاز در پرواز و فرودگاه را مطالعه كنيد.

 
گام پنجم سفر با هواپيما
به موقع در فرودگاه حضور يابيد. افرادي كه دفعه ي اول است پرواز دارند بايد زودتر از زمان مشخص شده در فرودگاه حاضر شوند تا دچار استرس و سردرگمي نگردند. براي پروازهاي داخلي حداقل ۲ ساعت پيش از پرواز و براي پروازهاي خارجي حداقل ۳ ساعت پيش از پرواز در فرودگاه حضور يابيد.


    گام ششم سفر با هواپيما
چك-اين را در پذيرش ايرلاين انجام دهيد. از تابلوهاي راهنما پذيرش ايرلاين را بيابيد و مدارك لازم را براي ارائه به مسئول آماده كنيد. پس از بررسي مدارك كارت پرواز را دريافت خواهيد كرد. مي توانيد از مامور چك-اين در خواست كنيد صندلي كنار پنجره و يا راهرو را برايتان در نظر بگيرد. سپس چمدان ها و بار بررسي شده ي شما را براي وزن كردن روي ترازو قرار مي دهند و بعد از آن به هواپيما منتقل مي نمايند. فراموش نكنيد پس از تحويل چمدان كارت پرواز و پاسپورتتان را از نماينده ي ايرلاين دريافت كنيد.


   گام هفتم سفر با هواپيما
در گام هفتم سفر با هواپيما بايد از گيت امنيت عبور كنيد. تابلوهاي راهنما را دنبال كنيد و در صف منتظر بمانيد تا نوبت به شما برسد. در بخش بازرسي از شما پاسپورت و كارت پرواز را درخواست مي كنند. پيش از اينكه زير دستگاه مخصوص نمايشگر فلزي بايستيد بايد كمربند، تلفن همراه، ساعت، كت و كفش هايتان را درآوريد و داخل سبد هاي پلاستيكي مخصوص قرار دهيد تا از زير دستگاه عبور كنند.


    گام هشتم سفر با هواپيما
گِيت پروازتان را بيابيد. معمولاً شماره ي گِيت روي كارت پرواز موجود مي باشد؛ در غير اينصورت مي توانيد گِيت پرواز را از روي صفحه نمايش هاي بزرگ فرودگاه بيابيد. تا زمانيكه مسئول مربوطه سوار شدن به هواپيما را اعلام كند روي صندلي بنشينيد و منتظر بمانيد. هنگامي كه سوار هواپيما شديد، رديف و شماره صندلي خود را پيدا كنيد. بار همراه خود را در محفظه ي بالاي سرتان قرار دهيد. اگر بسته هاي بار كوچك داريد مي توانيد زير صندلي هواپيما قرار دهيد.

 

گام آخر راهنماي سفر با هواپيما

هنگامي كه به سلامت رسيديد پيش از پياده شدن از هواپيما فراموش نكنيد بار خود را جمع آوري كنيد. وقتي از هواپيما خارج شديد تابلوهاي راهنما را به سمت دريافت بار دنبال كنيد. شماره پرواز و شهر مبداً روي نمايشگرهاي بزرگ فرودگاه مشخص مي باشد. همانند بقيه ي مسافرها منتظر بمانيد تا چمدان هايتان برسند.

بليط هواپيما چارتر

۷۸ بازديد

بليط هواپيما چارتر، يكي از اصطلاحاتي است كه هنگام خريد بليط هواپيما زياد با آن مواجه ميشويم. ابتدا در مورد مفهوم چارتر توضيحي كوتاه مي دهيم و بعد از آن به بليت چارتر مي‌رسيم.عبارت چارتر (Charter) به معناي "اجاره به صورت در بست" است كه براي اجاره دربستي هتل، قطار و ساير وسايل حمل و نقل هم به كار مي‌رود، ولي در ايران اصطلاح چارتر بيشتر براي بليط‌هاي هواپيما جا افتاده است.معمولا آژانس‌هاي مسافرتي تعدادي از بليط‌هاي برخي از مسيرها مثل سفرهاي زيارتي به شهر مشهد، كه در تمام فصول مسافران زيادي دارد و يا شهرهاي خاصي كه كاركنان كمپاني‌هاي بزرگ دائما در آنها به رفت و آمد مشغول اند را به صورت عمده خريداري مي‌كنند. بديهي است در صورت خريد عمده، قطعا مبلغ كمتري به نسبت خريد تكي پرداخت خواهند كرد؛ به همين دليل خريد به صورت چارتري براي آژانس‌ها و شركت‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 

بليط هواپيما چارتر

بليط چارتر قابل خريداري از شركت‌هاي هواپيمايي نيست؛ بلكه اين نوع بليط‌ها را تنها مي‌توان از آژانس‌ها و شركت‌هاي چارتركننده خريداري كرد. اين شركت‌ها به صورت ساليانه و يا فصلي تمام يا بخشي از مسيرهاي هوايي پرتردد را اجاره مي‌كنند؛ به دليل رزرو عمده بليت‌ها از قبل و فروش آنها به مسافران در آينده، بهاي اين بليط‌ها را شركتهاي چارتركننده تعيين مي‌كنند و تعيين قيمتها در اختيار شركت‌هاي هواپيمايي نيست. به همين دليل قيمت بليط‌هاي چارتر بسيار متغير است و امكان دارد در هواپيما با مسافري روبرو شويد كه بليط همان پرواز را نصف مبلغي كه شما پرداخته‌ايد، خريده باشد. دليل اين مساله، نوسان قيمت اين نوع بليط‌ها در زمان‌هاي مختلف و بر اساس شرايط شركت چارتركننده است.چنانچه شركت چارتركننده به هر دليلي نتواند تمامي بليط‌هايش را به فروش برساند، خود مجبور به پرداخت بهاي همه آنهاست؛ بنابراين با نزديك‌تر شدن زمان پرواز، شركت چارتركننده بليط‌هايش را به بهاي ارزانتري ارائه ميكند تا ميزان ضرر را به كمترين مقدار ممكن كاهش دهد. پروازهاي برخي از مسيرهاي پر رفت و آمد مانند تهران-مشهد يا تهران-كيش به صورت ساليانه توسط شركت‌ها رزرو مي‌شوند. بنابراين هميشه مي توانيد در اين مسيرها به دنبال بليط‌هاي ارزان و چارتري باشيد. البته اين مساله شامل مناسبت‌ها و تعطيلات رسمي مانند نوروز كه تعداد مسافران زياد است نمي‌شود. در تعطيلات حتي شركت چارتركننده مي‌تواند بليط‌هايش را گران‌تر از شركت هواپيمايي نيز به فروش برساند.

 

مزايا و معايب بليط چارتر

بزرگترين و مهمترين مزيت بليط‌هاي چارتري براي مسافران اين است كه با كمي حوصله و جستجو مي‌توانند بليط مورد نظر را با كمترين و بهترين قيمت تهيه كنند.شركت‌هاي چارتركننده براي جلوگيري از متضرر شدن، همواره تلاش مي‌كنند بليط‌هاي چارتر شده را با كمترين سود ممكن به فروش برسانند و به همين دليل امروزه از روشهاي مختلف به مخصوص از طريق شبكه‌هاي اجتماعي در اين مورد اطلاع‌رساني مي‌كنند.اما نيازي نيست كه زمان ارزشمند‌تان را براي تهيه بليط چارتري مناسب با سركشي به سايت‌هاي مختلف، شبكه‌هاي اجتماعي و يا تماس با آژانسهاي مسافرتي تلف كنيد! تنها كافي است سري به وبسايت سفرمي بزنيد. سفرمي يك موتور جستجوي پيشرفته است كه براي يافتن بليط‌هاي چارتري طراحي شده است. با مراجعه به سفرمي مي‌توانيد ليستي از پروازهاي چارتري تمامي شركتهاي هواپيمايي را مشاهده بفرماييد و تنها با صرف چند دقيقه وقت بليط مورد نظرتان را خريداري كنيد.يكي از معايب بليط‌هاي چارتري اين است كه معمولا قابليت استرداد، كنسلي، تغيير روز و ساعت پرواز را ندارند و درصورت ايجاد پيش‌آمدي غير منتظره براي مسافر، بليط سوخت مي‌شود. يكي ديگر از معايب بليط چارتري اين است كه برخلاف بليط سيستمي هيچگونه تخفيفي براي كودكان قائل نمي‌شود و هزينه ي بليط پرواز كودكان همانند بزرگسالان محاسبه مي‌شود؛ اما در مقابل، قيمت ارزان بليط چارتري يكي از مزاياي مهمي است كه موجب شده تا اكثر مسافران به خريد اين نوع بليط گرايش پيدا كنند. علاوه بر اين، بليط‌هاي چارتري با نزديك شدن به ساعت پرواز به علت عدم قابليت كنسلي و تغيير زمان پرواز، ارزان‌تر از نرخ اصلي فروخته مي شوند.


هواپيماي  چارتري

توجه داشته باشيد، پرواز چارتر با هواپيماي چارتر متفاوت است. هواپيماهاي چارتر، از لحاظ اندازه كوچك‌تر هستند و قابليت جابجايي كمتر از ۱۰ نفر مسافر را دارند. اين هواپيماها، فضايي كاملا خصوصي را براي مسافر فراهم مي‌كنند و به مراتب لوكس‌تر و راحت‌ترند. هواپيماهاي چارتر معمولاً توسط شخصيت‌هاي مهم، به ويژه تجاري و سياسي جهت تسريع و تسهيل روند پرواز اجاره مي‌شوند.