بليط هواپيما.بليط هواپيما ارزان.هتل.سفر.گردشگري.تور

بليط هواپيما . بليط هواپيما ارزان , گردشگري,بليط هواپيمايي چارتر.خريد بليط هواپيما

بليط هواپيما.بليط هواپيما ارزان.هتل.سفر.گردشگري.تور

۸۰ بازديد

اين مطلب درباره ي كوه دماوند بزرگترين كوه ايران است.بعضي ها به علت تشابه اسمي ,شهر و كوه دماوند را با هم اشتباه مي گيرند.حال ما در اين مطلب مي خواهيم براي شما دررابطه با بزرگترين كوه خاورميانه بنويسيم.

موقعيت مكاني كوه دماوند

كوه دماوند بلندترين كوه ايران و خاورميانه بوده و همچنين بلندترين قله آتشفشاني آسيا كه درشمال ايران و در قسمت مركزي رشته كوه البرز در جنوب درياي خزر واقع شده است.كوه دماوند در تيرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان يك اثر ملي به ثبت رسيده و همچنين اين كوه باشكوه در بخش لاريجان شهرستان آمل و در استان مازندران قرار گرفته و در زمانهايي كه آسمان صاف وآفتابي باشد از شهرهاي تهران ورامين، قم و سواحل جنوبي درياي خزر قابل مشاهده است.

نامهاي كوه دماوند از گذشته تاكنون 

اين كوه با عظمت و زيبا در طول تاريخ نامهاي متعددي را دارا بوده به طوري كه اكثر تاريخ دانان نام اين قله را به دو صورت دنباوند و يا دماوند مي شناسند. اما در برخي مستندات نامهاي ديگري نظير بيكني و يا جبل لاجورد نيز براي كوه دماوند آورده شده است.يكي ديگر از نامهاي تاريخي اين كوه آتشفشاني دباوند بوده كه در لغت به معني دم و دود بخار است.

دماوند يكي از قله هاي خطر ناك جهان

 

قله دماوند به دليل سرماي شديد و ارتفاع زياد به عنوان يكي از قله هاي خطر ناك جهان شناخته شده و در سال ۱۳۹۰ توسط مجله نشنال جئوگرافي به طور رسمي در رتبه دهمين قله خطر ناك جهان قرار گرفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.